Tripoli - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Wytze Brandsma - WaarBenJij.nu Tripoli - Reisverslag uit Tripoli, Libië van Wytze Brandsma - WaarBenJij.nu

Tripoli

Blijf op de hoogte en volg Wytze

10 September 2012 | Libië, Tripoli

Nu dus een dikke week op pad, Zondag 2 september vertrokken we.
Waarna we al snel een stop hadden in Gent, De volgende dag visum opgehaald voor Ethiopie, was in 15 min klaar!!! Andere ambassades duur vaak minimaal een week Libie en Sudan maar die visa zijn ook al in de pocket.
Van Brussel naar Lausane, daar een biertje bij Joran gedronken. Volgende de dag weer door naar Genua voor de boot, 24 uur boten en dan kom je ' s avond aan in Tunis.
De nieuwe GPS met een kaart van afrika uitgeprobeerd, en na wat rijden op het strand de auto neergezet en lekker koken en biertje drinken.

Daarna wat mooie dingen zien in Tunesie, Mahdia, Matmata en Jerba. En toen door naar de grens met Libie.
Daar gister vroeg aangekomen, zegt de douane/politie je moet nog een stempeltje halen in Dhiba 240 verder op, dan mag je de grens over. Tja wij flink balen, ...Maar kon niet anders. Dus op naar Dhiba. Na veel politie posten mochten we daar ook de grens niet over net als veel andere mensen. Maar wonder boven wonder na veel heen en weer gepraat (bijna 4,5 uur gewacht), mochten we over. Libische nummer platen gehaald.
Nu vanmiddag in Tripoli aangekomen, nu in hotel, stad bekeken. Erg indrukwekkend. morgen naar leptus magna.

Gr. Theo en Wytze

• 11 September 2012 - 07:01

Elsbeth:

Hallo! Wat gaat het snel! Leuk om te lezen. Succes verder met de reis. Veel groeten, Elsbeth

• 11 September 2012 - 08:41

Daniël:

Klinkt goed mannuh! Veel plezier verder en hopelijk gaat het bij de andere grensovergangen wat makkelijker, moet haast wel met zulke nummerplaten he :)

• 11 September 2012 - 09:02

Ron:

Wel bewaren die Libische nummerplaten, worden later vast een collector item!
    Leuk om zo jullie reis te volgen.
    Ron.

• 11 September 2012 - 09:03

Grietw:

jammer zo lang wachten en om rijden. Ed en Magda vroegen zich al af hoe jullie route was, de broer van Ed is net terug uit etheopia en is ook benieuwd naar jullie reis. groetjes en goede reis verder griet

• 11 September 2012 - 09:15

Antje Adema:

Prachtige foto's. Veel plezier. Antje

• 11 September 2012 - 09:46

Jerta:

Wytze en Theo!! Leuk om mee te lezen, zo te horen hebben jullie een mooie reis met alle ongemakken die daar bij horen.
    Veel plezier en succes!! Jerta

• 11 September 2012 - 14:02

Joukje :

Zo, dat was een flinke elfstedentocht terug!! Goed dat het niet op de fiets was.Wat een prachtige foto`s !
    Blijf uitzien naar jullie verder avonturen ( met heeeel veel foto`s graag)

Joukje ( en Wytze natuurlijk)

• 11 September 2012 - 18:20

Henk Brandsma:

Gaan jullie nog naar de melkfabriek in Misrata ? Of zijn jullie daar al voorbij ?
    gr. Henk

• 11 September 2012 - 19:55

Huuske:

Goed bezig jongens! Veelplezier nog!

• 12 September 2012 - 18:46

Jelmer:

Mooi om te lezen jongens!!! So far so good!
    Maar niet naar Benghazi gaan he......

Groeten Jelmer

• 13 September 2012 - 17:54

Nout:

leuk van je te horen wytze, veel succes daar!
    groet van droef 91